Alex (Inés Efron) asuu meribiologivanhempiensa kanssa pienessä uruguaylaisessa kalastajakylässä. Perhe on päätynyt tänne koska Alexin intersukupuolisuus on aiheuttanut ongelmia aiemmissa asuinpaikoissa. Vanhemmat ovat valinneet kasvattaa Alexia tyttönä mutta pidättäytyä kirurgiasta. Murrosikä saa kuitenkin myös vanhempien määrätietoisuuden horjumaan ja äiti kutsuu ystävänsä kirurgipuolisoineen käymään. Mukana seuraava Alvaro (Martín Piroyansky) on hiukan Alexia vanhempi ja nuorten muodostuva suhde johtaa kaikessa vaikeudessaan eteenpäin vievän tien selkenemiseen.
Avainsana: sukupuolivähemmistöt
90-luvun alussa nousi hetkeksi kaikkien huulille kaaosteoria ja sen yhteydessä ihmisten mieliin syöpyivät Mandelbrotin joukoa kuvaavat fraktaalikuviot, joiden ”zoomaaminen” tuotti aina vain lisää yksityiskohtia. Tuo kuva on hyvä vertauskuva sille moninaisuudelle, jonka yhteiskunnan muodostavat yksilöt saavat aikaan. Jokaisessa yksityiskohdassa on jotain samaa kuin muissa, mutta jokainen niistä on myös jollain tapaa ainutkertainen.
Vilkaisu kansainväliseen uutisvirtaan asettaa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen ongelmat Suomessa mittasuhteisiin. Jo lähimpiä naapureitamme tarkasteltaessa, syntyy selvä kontrasti maiden välille. Ruotsin kirkko suunnittelee vihkikaavaa mies- ja naispareille ja adoptiolainsäädäntö on useimmissa Pohjoismaissa edistyneempää kuin Suomessa. Baltian maista Viro lienee edistynein ja Tallinnan Pride-tapahtumaa onkin juhlittu jo lientyvässä ilmapiirissä. Moskovan Priden järjestäjät ovat sensijaan viranomaisten hampaissa ja Venäjän ortodoksinen kirkko yrittää ajaa kouluihin kieltoa homoseksuaalisuuden positiivisesta esittämisestä.